Provozní řád Dělnického domu, Masarykova 359,
Velký Osek, okres Kolín
Článek 1
Úvodní ustanovení
- Provozní řád sálu Dělnického domu (dále jen „provozní řád“) stanoví pravidla pronájmu prostor sálu a přilehlých prostor (dále jen „sál“), ochrany obecního majetku a povinnosti nájemce a pronajímatele.
- Obec Velký Osek je vlastníkem sálu v č. p. 359, Masarykova ulice, Velký Osek a pronajímá sál prostřednictvím Obecního úřadu Velký Osek (dále jen „pronajímatel“).
- Tento provozní řád vydává Rada obce Velký Osek jako samostatný dokument.
Článek 2
Prostory, druh pronájmu
- Pronájem prostor Dělnického domu zahrnuje: sál, chodbu mezi hlavním vstupem do budovy a vstupem do sálu, WC.
- Pronájem sálu je možné za účelem zejm.:
- kulturní a společenské akce
- školicí a vzdělávací akce
- předváděcí a prezentační akce
- soukromé akce – rodinné oslavy, svatby apod.
Článek 3
Prostory, pravomoci a nájemné
- Kapacita sálu je stanovena až na 199 míst k sezení dle typu akce.
- Za provoz sálu odpovídá Obecní úřad obce Velký Osek, který vydává povolení ke konání akcí.
- Cena za pronájem sálu je uvedena v příloze č. 1 tohoto provozního řádu. Nájemné se neúčtuje, pokud:
- je nájemcem Obec Velký Osek, právnické osoby s většinovou účastí obce Velký Osek, nebo
- jsou nájemcem spolky poskytující volnočasové a kulturní aktivity ve prospěch občanů obce Velký Osek (veřejně přístupná) a jejich akce v sále není pro účastníky zpoplatněna, nebo
- pokud jsou nájemcem spolky evidované v obci Velký Osek a finanční výtěžek z akce bude použit pro činnost spolku nebo na charitativní či jiný veřejně prospěšný účel.
- K sálu lze dále za stejných podmínek uvedených v tomto provozní řádu pronajmout místo jeviště, místnost šatny a místnost jako zázemí jeviště. Nájemce může umístit na vyhrazené místo vlastní elektrické spotřebiče jen po předchozím odsouhlasení pověřeným pracovníkem technických služeb obecního úřadu (dále jen „pověřený pracovník pronajímatele“) a provedené kontrole těchto zařízení s ohledem na jejich bezpečný provoz. Ceník pronájmu místností a použití vlastních spotřebičů je uveden v příloze.
- Nájemné je hrazeno nájemcem v hotovosti na pokladně Obecního úřadu obce Velký Osek nebo prokazatelným připsáním na účet obce vedený u ČSOB, č. ú. 196471057/0300.
- Cena pronájmu zahrnuje:
- Zpřístupnění objektu (dle domluvy s pověřeným pracovníkem pronajímatele)
- Předání sálu a inventáře – stoly, židle, případně další vybavení
- Energie, v topné sezóně dřevo
- Cena nezahrnuje pronájem ubrusů na akci. Cena za pronájem ubrusu je 25 Kč/kus. Nájemce sdělí počet ubrusů k pronájmu nejpozději při poslední úhradě nájmu a platba za ubrusy bude připočtena k částce za pronájem prostor. Maximální počet ubrusů k pronájmu je 40 kusů.
- Kauci ve výši 5 000 Kč zaplatí nájemce před předáním prostor k pronájmu, a to i v tom případě, kdy je osvobozen od úhrady ceny za pronájem sálu. Tato kauce slouží jako jistina na případné poškození vybavení a zařízení sálu nebo dalších prostor a bude vrácena, případně vypořádána při vrácení prostor zpět. Kauce bude uhrazena při podpisu smlouvy, nejpozději však 2 pracovní dny před konáním akce nájemcem, v hotovosti na pokladně Obecního úřadu obce Velký Osek nebo prokazatelným připsáním na účet obce vedený u ČSOB, č. ú. 196471057/0300.
Článek 4
Postup nájemce před konáním akce
- Zájemce požádá o pronájem sálu obecní úřad prostřednictvím rezervačního systému nejméně 8 pracovních dnů před konáním akce. Rezervační systém je uveden na stránkách obce v části „Volný čas“. V žádosti mimo jiné uvede zájemce o pronájem sálu též pořadatele, tedy osobu, která ho bude zastupovat. Pořadatelem smí být pouze osoba starší 18 let.
- O pronájmu sálu rozhoduje Obecní úřad Velký Osek, konkrétně starosta obce, místostarosta obce nebo jimi pověřený pracovník obecního úřadu, a to ve lhůtě 3 pracovních dnů od provedení rezervace.
- Po odsouhlasení konání akce obdrží nájemce od pronajímatele potvrzení prostřednictvím rezervačního systému.
- Nájemce uzavře ve lhůtě 3 pracovních dnů od zaslaného potvrzení o schválení akce „Smlouvu o poskytnutí sálu“, jejíž vzor je uveden v příloze č. 2 tohoto provozního řádu. Pokud v této lhůtě nebude smlouva uzavřena, bude rezervace automaticky zrušena.
- Nájemce při uzavření smlouvy uhradí celou částku nájmu.
- Pokud je doba mezi uzavřením smlouvy a datem pronájmu delší než pracovních 8 dnů, může nájemce uhradit 50 % z částky nájmu a nejpozději 2 pracovní dny před konáním akce uhradit zbylou část nájmu.
- V případě, že nájemce zruší akci nejpozději 2 pracovní dny před termínem konání akce, je účtován storno poplatek ve výši 50 % z částky uvedené v uzavřené smlouvě. V případě, že nájemce akci zruší v době kratší než 2 pracovní dny před termínem konání akce, je účtován storno poplatek ve výši 100 % z částky uvedené v uzavřené smlouvě.
- Pořadatel se před konáním akce dohodne s pověřeným pracovníkem pronajímatele na době převzetí prostor a majetku.
- Při převzetí prostor sálu je pořadatel seznámen s umístěním hasících přístrojů, únikových východů a s požárními předpisy, kterými je povinen se při akci řídit.
- Pořadatel převezme pronajaté prostory a potvrdí, že vybavení je v pořádku. O tomto bude sepsán písemný protokol, jehož vzor je uveden v příloze č. 3 tohoto provozního řádu. V protokolu bude uveden i soupis veškerého předaného inventáře nutného k užívání sálu.
- Pořadatel oznámí konání akce i nájemci restaurace umístěné v Dělnickém domě.
- Maximální doba využití sálu na jednu akci je 3 kalendářní dny.
Článek 5
Povinnosti nájemce, pořadatele při konání akce
- Nájemce je oprávněn pohybovat se v pronajatých prostorách pouze v časovém rozmezí stanoveném v uzavřené smlouvě. Mimo tuto dobu se již nikdo nesmí v pronajatých prostorách zdržovat.
- Nájemce/Pořadatel zodpovídá za pořádek v době od převzetí prostor před akcí až do předání prostor po akci. Pořadatel odpovídá při vlastní akci za pořádek a její důstojný průběh. Pořadatel je povinen dodržovat povinnosti vyplývající z obecně závazných vyhlášek obce a povinnosti vyplývající ze zvláštních předpisů.
- Nájemce má povinnost dodržovat zákaz přibíjení nebo jiné násilné instalace výzdoby, reklam a jiných předmětů ve všech prostorách. Výzdoba je možná pouze bez zásahu do pevných stavebních prvků nebo dalšího inventáře sálu. Porušení tohoto zákazu bude posuzováno jako způsobení škody.
- Za škody vzniklé v průběhu akce na budově, interiéru, zařízení a movitém majetku odpovídá zodpovědná osoba nájemce/pořadatele, uvedená ve smlouvě (rezervačním systému).
- Za případnou ztrátu předmětů či vznik úrazu nese odpovědnost pořadatel. Vlastník objektu neodpovídá za škody vzniklé nájemci při konání akce např. na zařízení, které není majetkem obce.
- Pořadatel je povinen počínat si v pronajatých prostorách tak, aby nedošlo ke vzniku požáru nebo jiné škodní události, je povinen řídit se požárními předpisy a zajistit si hlídku JSDH v případě, že to vyžaduje zákon o požární ochraně.
- Nájemce je povinen umožnit vstup kontrolním orgánům nebo zástupcům obce či pronajímatele, kteří mohou provádět případný dohled při akcích a řídit se jejich pokyny.
- V celém objektu Dělnického domu platí zákaz kouření, manipulace s otevřeným ohněm a používání zábavní pyrotechniky.
Článek 6
Povinnosti nájemce, pořadatele po skončení akce
- Po skončení akce zajistí pořadatel vyklizení prostor a úklid.
- Pořadatel je povinen po odchodu všech účastníků zkontrolovat vybavení prostor, vypnout osvětlení případně další spotřebiče, uzavřít a zabezpečit okna. Současně je odpovědný za uzamčení sálu, resp. budovy a zabezpečení kamen proti vzniku požáru.
- Po skončení akce je nájemce/pořadatel povinen nejdéle do 12:00 hodin následujícího pracovního dne předat nájemné prostory zpět pověřenému pracovníku pronajímatele (pokud nebude dohodnuto jinak), přičemž oznámí případné zjištěné závady. O vzniklých škodách sepíše pověřená osoba pronajímatele protokol, který nájemce/pořadatel stvrdí svým podpisem. Pronajímatel stanoví na jeho základě výši škody.
- Zjištěné škody budou uplatňovány a následně vymáhány s fotografickou dokumentací na nájemci, a to do 3 pracovních dnů po skončení pořádané akce. Nájemce je povinen tyto škody buď odstranit nebo nahradit finančně, a to nejpozději do 5 pracovních dnů od obdržení výzvy pronajímatele. Odstraněním škody se rozumí pořízení nové věci nebo oprava tak, aby byla věc uvedena do původního stavu ve stejné kvalitě, jako byla předána nájemci.
- Při hrubém porušení povinností nájemce/pořadatele akce v průběhu převzetí prostor, konání akce, předání prostor a pozdní úhradě se cena za pronájem prostor zvyšuje o 50 %. Nájemce uhradí tuto částku do 8 pracovních dnů po skončení akce. Pověřená osoba obce nebo pověřený pracovník obecního úřadu je současně oprávněna akci ukončit bez náhrady.
- Pronajímatel bude účtovat nájemci příplatek (tj. úklid firmou, osobou či obcí za cenu v místě a čase obvyklou na náklady nájemce) za úklid v případě znečištění nebo neuklizení prostor sálu včetně přilehlých prostor.
- Pronajímatel bude účtovat nájemci při překročení stanovené doby pronájmu doplatek dle stanoveného ceníku.
- Bez písemného souhlasu pronajímatele není nájemce oprávněn přenechat pronajaté prostory nebo jejich část do podnájmu nebo jiného způsobu užívání jiné osobě, ani je využívat k jiné činnosti, něž je uvedeno ve smlouvě.
Článek 7
Povinnosti pronajímatele
Pronajímatel je povinen:
- Po provedené úhradě ceny za nájem a složené kauci stvrdit svým podpisem na smlouvě nájemcem požadovaný termín nájmu a zanést rezervaci sálu do plánu obsazení prostor.
- V dohodnutý termín nájmu prostor připravit tak, aby nájemce mohl prostory využívat v souladu se smlouvou o nájmu, specifické podmínky si zajišťuje sám nájemce na vlastní náklady a vlastními silami.
- Po ukončení nájmu prostor zajistit podepsání předávacího protokolu o stavu prostor včetně kontroly stavu materiálně technického vybavení.
- Zrušení nájmu prostor nebo změnu termínu jejich výpůjčky zaznamenat do plánu obsazení.
- Vrátit kauci po uhrazení všech pohledávek nájemci, případně její poměrnou část.
Článek 8
Závěrečná ustanovení
- Nárok na pronájem prostor nemá osoba, která je dlužníkem obce Velký Osek.
- Informace o pronájmu prostor se zveřejňují na webových stránkách obce.
- S provozním řádem Dělnického domu jsou povinni se seznámit a dodržovat je všichni nájemci a organizátoři akcí, kteří prostory využívají. Provozní řád je vyvěšen na webových stránkách obce Velký Osek, v objektu budovy a je k dispozici v kanceláři pronajímatele.
- Tento provozní řád schválila Rada obce Velký Osek dne 22.1.2024 usnesením číslo RO/6/22/1/2024.
- Tento provozní řád nabývá platnost a účinnost 1. 3. 2024.
Ve Velkém Oseku dne:
Mgr. Pavel Drahovzal v.r.
starosta obce Velký Osek
Mgr. Veronika Křičková v.r.
místostarostka obce Velký Osek
Příloha č. 1 Provozního řádu sálu Dělnického domu
Ceník pronájmu sálu a přilehlých prostor
Období pronájmu | Délka pronájmu | Cena za pronájem vč. DPH |
od 1. 5. do 30. 9. | 24 hodin | 6 000 Kč |
od 1. 10. do 30. 4. | 24 hodin | 10 000 Kč |
Doplňkový ceník pronájmu
Jeviště a zázemí, šatna | 1 000 Kč / 24 hodin |
Použití vlastních spotřebičů | 1 000 Kč / 24 hodin |





