Struktura úřadu
Struktura a působnost OÚ obce Velký Osek
Obecní úřad obce Velký Osek v souladu se zákonem č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů, a dle dalších navazujících a souvisejících právních předpisů:
1) tvoří
- starosta obce;
- místostarosta obce;
- zaměstnanci zařazení do obecního úřadu;
- další pracovníci;
2) v oblasti samostatné působnosti
- plní úkoly, které mu uložilo zastupitelstvo obce nebo starosta obce,
- pomáhá výborům a komisím v jejich činnosti,
- rozhoduje v případech stanovených zákonem o obcích nebo zvláštním zákonem;
3) vykonává přenesenou působnost (státní správu)
podle § 61 odst. 1 písm. a) zákona o obcích v základním rozsahu svěřeném obci ve věcech stanovených dle zvláštních zákonů s výjimkou věcí, které patří do přenesené působnosti jiného orgánu obce.
Při výkonu přenesené působnosti se orgány obce řídí
a) při vydávání nařízení obce zákony a jinými právními předpisy,
b) v ostatních případech též
1. usneseními vlády a směrnicemi ústředních správních úřadů; tato usnesení a tyto směrnice nemohou orgánům obcí ukládat povinnosti, pokud nejsou zároveň stanoveny zákonem; podmínkou platnosti směrnic ústředních správních úřadů je jejich publikování ve Věstníku vlády pro orgány krajů a orgány obcí;
2. opatřeními příslušných orgánů veřejné správy přijatými při kontrole výkonu přenesené působnosti podle tohoto zákona.
Metodickou a odbornou pomoc ve věcech přenesené působnosti vykonává vůči orgánům obce Velký Osek zejména Krajský úřad Středočeského kraje.
4) provádí
- vidimaci a legalizaci (ověřování pravosti podpisu a ověřování shody kopie s originálem);
- evidenci obyvatel (přihlašování a změnu trvalého pobytu v obci Velký Osek);
- organizaci voleb;
- výběr a správu místních poplatků (za odpady, za psy, za zábor veřejného prostranství);
- určování zvláštního příjemce důchodu;
- ozhodování o povolení kácení dřevin (stromy, keře) na území obce nacházející se mimo soukromé olplocené zahrady a les;
- svatby a jiné slavnostní občanské obřady (např. vítání občanků, gratulace seniorům);
- vyjádření (stanoviska) k návrhům na stavební aktivity v obci;
- účetnictví obce;
- organizaci akcí a uveřejňování informací za podmínek daných obcí;
- vydávání čtvrtletního obecního zpravodaje Osečan
- ověřené výstupy ze systému CZECH POINT (trestní a obchodní rejstřík, výpisy z katastru nemovitostí);
- správu, údržbu a úklid nemovitostí obce (Dělnický dům, hřbitov, veřejná zeleň a prostranství, komunikace - silnice, chodníky aj.)
Zaměstnanci obecního úřadu obce Velký Osek
a) účetní obce - Lenka Hanková, mail: hankova@velky-osek.cz;
b) matrikářka obce - Ivana Adamcová, mail: adamcova@velky-osek.cz;
c) referentka společné státní správy a samosprávy - Ing. Žaneta Bourková, mail: bourkova@velky-osek.cz;
d) referentka společné státní správy a samosprávy - Jana Kosinová, mail: kosinova@velky-osek.cz;
e) referentka společné státní správy a samosprávy - Jana Nedbalová, email: nedbalova@velky-osek.cz;
f) referentka společné státní správy a samosprávy- Mgr. Renáta Krásná, email: krasna@velky-osek.cz;
g) technický mistr - Aleš Koucký, tel. +420 725 884 899, email: technickesluzby@velky-osek.cz